platax

OOOväder

Kategori: Allmänt

OMG! Jag var såå rädd imorse. haha.
Stod säkert en 5 minuter i trappen och verkligen
väntade på rätt "Moment" på att få gå,
det åskade och regnade som faaan!

Och jag är ändå lite rädd för åskan även inomhus om man
är hemma själv. haha. eller mysigt ändå, svårt att förklara.
Men ska man GÅÅ ute med det så tycker jag inte om det,
speciellt när den verkligen blixtrar och dundrar rätt nära..

Och eftersom det regnade så behövde man ju paraply,
men, det är väl inte så bra, det är väl typ som att locka åska?
haha, eller är det bara en myt? :P
Så man vart lite räddare där, så i spöregnet vid 06.45 så sprang jag
i mellanåt.. tänkte, det är väl inte så många som är vakna nu? haha.

Sen när jag väl står vid coop, så kommer en annan kille med paraply
efter mig och tog skydd under taket, tänk om man såg mig springa? >< HAHA.
sprang med en väska, paraply och en påse med renkläder(arbetskläder). :P

Men men, jag kom till jobbet iaf , blöt men oskadd. xD
Dagen gick och sen slutade man.
Jag gick till systembolaget. :D köpte lite öl och cider åt mig.
Kände att det var jag värd. ;]

Mamma kom över också, vi pratade och såg på tv. :)
Och jag betalade även Bostadsbidrag "skulden" jag hade.
Eller skuld och skuld, var bara att jag hade bostadsbidrag,
sen tjänade jag tillräckligt med pengar, så fick betala tillbaka det
jag hade fått det året.
Så det gjorde jag idag. Känns bra!


Nu sitter man här vid datorn, och har katten i knät. :)
det är mysigt. så ska väl fortsätta med det, men
inte på bloggen. :) Tjadå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: