platax

Total blackness!

Kategori: Allmänt

Shit alltså.. igår började dagen med att jag börjar klockan 12 och slutar 22.30.
Det gick bra i början. Sen kom det mycket kunder. (men det är ju fredag, så det gör väl det).
Men sen när kvällen börjar dra sig mot.. 8-9 minns ej tiden,
då släcks ALLT ner. :O som tur var så stod jag vid kassan där Joanna satt,
skulle fråga henne något. För där var det lite ljus iaf av skärmarna.
Men resterande av affären var helt mörkt.

Vi försökte att få ut alla kunder.
Men vi fick ut alla, och man skulle även försöka ringa någon också.
Vi ringde chefen, han sa att vi skulle ringa till jour, och jag ringde,
men de hade tydligen bara på dagtid, sen fick ringa ett annat nummer.
Roliga var också på det första numret jag ringde så hittade de inte Coop Konsum,
de sa helt konstig ort som jag inte kände till, jag ba, "Nej, Torshälla - Eskilstuna..?."
Det visades sig att det släcktes ned typ över hela Torshälla och sådär.

Sen var man helt skakis så det känns som att man knappt har gjort något, och man
 kunde intetänka rätt heller.
Allt vart ju som en chock, och har aldrig varit med om det.

Sen kom chefen. Vi började lägga över kartonger och allt vi hittade på alla frysar.
Till slut vid typ.. kvart över- tjugo över 9 så kom strömmen tillbaka, och allt
verkade som vanligt. Men vi har ju inte direkt hunnit med något av våran Jour vi
gör på kvällarna. Så man fick göra det smidigt att ta det viktigaste.

Men ja, sen vart klockan 22.00. och vi stängde. Sen kom man ut ur affärn, man
kände att man fortfarande hade chocken kvar, och skaken i händerna. haha.
Sen var det bara hem och sova kände man.


Nu är det en ny dag, och hoppas på att allt är som det ska då. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: